Fikcija je..

1. Novo naučno istraživanje pokazuje da vreme provedeno na igranje online igara korelira sa povećanom društvenom izolacijom u „stvarnom“ svetu.

Da bi razbili ovaj stereotip naučnici su putovali na razne manje ili veće događaje na kojima se okupljaju igrači. Zaključak koji su doneli je da online društveno ponašanje ne zamenjuje ono offline, već predstavlja proširenje društvenog života.

„Gejmeri nisu nedruštvena stvorenja iz podruma kao što stereotipi pokazuju, već su izraženo društveni ljudi“ tvrdi vođa ovog istraživanja.

Koliki je procenat igrača koji posećuje ovakve događaje, i da li su oni dovoljna grupa, ostaje otvoreno pitanje.

(Podaci o istraživanju: “Public Displays of Play: Studying Online Games in Physical Settings”Authors: Nicholas Taylor, North Carolina State University; Jennifer Jenson and Barry Dilouya, York University; Suzanne de Castell, University of Ontario Institute of TechnologyPublished: online January 2014, Journal of Computer-Mediated Communication

 

2. Igranje pojedinih video igrica kod igrača povećava toleranciju za bol i smanjuje osećaj empatije za bol drugih. Istina.

Granica između ljudi i mašina postaje zamagljena time što se ljudi uživljavaju u virtuelni lik, ali i antropomorfizacijom tj. time što se animacijama i igračkama pripisuju ljudski kvaliteti, smatraju istraživači. Šta se događa kada virtuelna kreatura obavlja zadatke i uloge koje obavljaju ljudi?

Jedan od efekata na igrača je smanjen osećaj bola, kao i manje saosećanja za druge ljude koji se nalaze u sličnoj situaciji. Da bi se ovo pokazalo ispitanici su najpre upitani koliko vremena provode igrajući video igre, što se poredilo sa time koliko spajalica mogu da izvade iz ledeno hladne vode vade.

Istraživači, između ostalog, predlažu da00responsible_gaming_image se radi na povećanju svesti o tome šta znači biti čovek. Kako pristupamo problemu saosećanja i saživljavanja iz drugog ugla pročitajte ovde.

Weger, U.W., Loughnan, S. (2013). Virtually numbed: Immersive video gaming alters real-life experience. Psychonomic Bulletin & Review

 

3. Naučnici su uspeli da naprave kompjuterski program koji može da razlikuje prave od lažnih ekspresija bola bolje nego ljudi. Istina

U ovom istraživanju ispitanicima su prikazivani video klipovi sa kojih je trebalo da primete da li se radi o pravom ili odglumljenom bolu. U okviru priprema, imali su i obuku kako da prepoznaju odglumljeni bol, ali to nije bilo dovoljno da pobede kompjuter. Tako je procenat uspešnosti za ljude iznosio 55, a za kompjuter 85 posto.